Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

03/10/2016

(Només) Una incidència cada quatre dies en cinc anys a la línia del Nord

Tren, Sant Martí de Centelles (Osona, Catalunya)
La línia 3 de rodalia –la de Vic– ha registrat des de 2012 i fins ara un total de 488 incidències que han afectat la circulació de trens. Això vol dir que aquesta infraestructura registra almenys una incidència cada quatre dies al llarg de tot el seu recorregut, segons les dades facilitades pel Departament de Territori i Sostenibilitat. Una mateixa incidència pot afectar diversos trens.

La R3 és la quarta línia de tota la xarxa amb un volum d'incidències més gran, tot i que el nombre de trens que hi circulen és inferior a d'altres com la línia R2, que en va registrar 557 en tot el seu recorregut, tant al nord com al sud de Barcelona. A l'R8, entre Granollers-Centre i Martorell, s'han produït 134 incidències. Part d'aquestes corresponen al tram del Vallès Oriental d'aquesta línia. Amb tot, Territori no ha donat dades d'afectacions per comarques.

En total, entre 2012 i 2016, la xarxa de rodalies va registrar 1.597 afectacions que van afectar 45.392 trens i uns 5,6 milions d'usuaris. Segons Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, “la majoria de les incidències tenen com a causa el mal estat de la infraestructura”. “Per solucionar-ho, hem volgut negociar amb l'Estat un traspàs sòlid que permeti a la Generalitat sostenir uns horaris adequats i que eviti el nombre d'incidències actuals, que són inadmissibles”. Però “no ha estat possible”, va lamentar Rull. Per tot plegat, Rull defensa la presentació d'un recurs contenciós administratiu davant de l'Audiència nacional espanyola.

El síndic de greuges s'ha afegit aquesta setmana a les queixes pel mal funcionament i pel mal estat de la xarxa de rodalies. Ho va fer aquest dimarts després de reunir-se amb representants de la plataforma Perquè no ens Fotin el Tren, que aplega usuaris de diversos municipis de tot el recorregut de la línia R3, i de les plataformes que hi ha a la zona del Lleida i a les Terres de l'Ebre. El síndic exigeix “mesures estructurals profundes” a la línia R3. Entén que les mesures que hi ha previstes –el desdoblament per trams en el cas de la línia de Vic– poden “pal·liar parcialment els problemes actuals”, tot i que les considera “insuficients”.

El síndic també constata que el traspàs a la Generalitat de la gestió de rodalies queda condicionat per unes infraestructures “que no són titularitat seva” i per “una empresa operadora –Renfe– que no té la mentalitat d'estar treballant per la Generalitat de Catalunya i que manté la inèrcia històrica” de la pròpia companyia, indiquen fonts de la Sindicatura en un comunicat. També reclama “més esforços” i “més contundència” a l'executiu català.

El síndic està preparant un informe sobre la situació de la xarxa de rodalies a Catalunya. Ho fa a partir de les actuacions d'ofici en tramitació i de les queixes rebudes. El treball recull les recomanacions que es fan al govern espanyol i al català per millorar els drets de les persones.

De moment, va recordar que la línia R3 suma 6,6 milions de passatgers l'any. De mitjana, els dies laborables són 22.841 en el tram entre l'Hospitalet i Vic. Hi circulen 76 trens al dia, de dilluns a divendres. La majoria són de la sèrie 447, que van començar a circular als anys vuitanta, tot i que s'han anat reformant. El síndic recorda que “la línia encara conserva moltes característiques del seu traçat original”, com la via única a partir de Montcada-Bifurcació.

Font: El 9 Nou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot